Social media

Doelstellingen van de training

  • Wat zijn social media als Twitter, Facebook, LinkedIn?
  • Inzicht krijgen in de mogelijkheden die social media u zakelijk kan bieden.
  • Hoe zetten we de social media zakelijk effectief  in?
  • Hoe ontdek ik wat mensen van ons vinden?
  • Wat schrijven mensen over ons?
  • Kennis krijgen van het gebruik van de verschillende media.

Voor wie is de training bestemd?

De training is bestemd voor iedereen die in zijn of haar functie de nieuwe sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn op een zakelijke en succesvolle manier wil gaan gebruiken.

Aandachtspunten in de training

  • Communicatie via de nieuwe media.
  • Het opstellen van een profiel.
  • Technische voorwaarden.
  • Wie mag de media gebruiken (intern beleid)?.
  • Wat communiceren we wel en wat niet?.
  • Communicatie via de nieuwe media, hoe werkt het?.
  • Do’s and dont’s.
  • Persoonlijk- en bedrijfsactieplan.

Methodiek

Gekozen wordt voor een interactieve methode van trainen, waarbij gebruik wordt gemaakt van:

  • Theorie (kort, toegepast op de praktijk);
  • Oefeningen;
  • Reflectie;
  • Inactief deel.

Het spreekt voor zich dat een actieve inbreng van de deelnemers gewenst is.

In de training wordt de theorie met de praktijk gecombineerd. Bij het praktische gedeelte wordt van de deelnemers verwacht dat hij/zij een laptop met internetaansluiting heeft.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

In-company training: prijs op aanvraag.