Gesprekstechnieken
Doelstellingen van de training
- Gesprekstechniek als sleutel gebruiken ter realisering van de eigen doelstellingen;
- Het verschil (her)kennen tussen de eigen rol als operationeel meewerkende en die van vertegenwoordiger van het bedrijf;
- Effectief en efficiënt voeren van gesprekken;
- Omgaan met weerstanden vanuit de gesprekspartner;
- Kennis en inzicht in de eigen manier van communiceren.
Voor wie is de training bestemd?
De training is bestemd voor medewerkers die aan hun gesprekstechnieken willen werken;
Aandachtspunten in de training
- Doelen van gesprekstechnieken;
- Het communicatieproces;
- Hanteren van verschillende gesprekstechnieken;
- Hanteren van specifieke vraagtechnieken;
- Verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de medewerker.
Methodiek
Voor deze praktijkgerichte training wordt uitgegaan van specifieke situaties die zich op het bedrijf voordoen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van:
- Opdrachten;
- Reflectie;
- Casus & rollenspellen.
Om de impact van de training te vergroten, wordt in het middaggedeelte een acteur ingezet.
Verklaring van Deelname
Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.
Investering
In-company training: prijs op aanvraag.