Telefoontraining
Doelstellingen van de training
- Algemeen telefoonverkeer verbeteren;
- Heldere, klantgerichte communicatie;
- Vraagtechnieken hanteren aan de telefoon en receptie;
- Commerciële kansen opmerken tijdens een telefoongesprek.
Voor wie is de training bestemd?
De training is bestemd voor medewerkers die veel telefonisch contact hebben met gasten/klanten.
Aandachtspunten in de training
- De training is zeer praktijkgericht;
- De spreekvaardigheid krijgt alle aandacht en begeleiding.
Eventueel kan er gewerkt worden aan telefoonscripts met betrekking tot verkoopgesprekken en/of klachtafhandeling.
Aandachtspunten voor de deelnemers
Wij verwachten dat de deelnemers een actieve bijdrage leveren aan het programma en zich positief opstellen naar trainers en elkaar.
Methodiek
- Telefonische vaardigheden zoals begroeting, doorverbinden, een gesprek openen, een boodschap achterlaten, een gesprek beëindigen;
- Het internationale telefoonalfabet wordt gebruikt;
- Spreekoefeningen en groepsopdrachten;
- Inzicht in sterke en verbeterpunten.
Verklaring van Deelname
Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.
Investering
In-company training: prijs op aanvraag.