Telefoontraining

Doelstellingen van de training 

  • Algemeen telefoonverkeer verbeteren;
  • Heldere, klantgerichte communicatie;
  • Vraagtechnieken hanteren aan de telefoon en receptie;
  • Commerciële kansen opmerken tijdens een telefoongesprek.

Voor wie is de training bestemd?

De training is bestemd voor medewerkers die veel telefonisch contact hebben met gasten/klanten.

Aandachtspunten in de training

  • De training is zeer praktijkgericht;
  • De spreekvaardigheid krijgt alle aandacht en begeleiding.

Eventueel kan er gewerkt worden aan telefoonscripts met betrekking tot verkoopgesprekken en/of klachtafhandeling.

Aandachtspunten voor de deelnemers

Wij verwachten dat de deelnemers een actieve bijdrage leveren aan het programma en zich positief opstellen naar trainers en elkaar.

Methodiek

  • Telefonische vaardigheden zoals begroeting, doorverbinden, een gesprek openen, een boodschap achterlaten, een gesprek beëindigen;
  • Het internationale telefoonalfabet wordt gebruikt;
  • Spreekoefeningen en groepsopdrachten;
  • Inzicht in sterke en verbeterpunten.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

In-company training: prijs op aanvraag.