Klantgericht werken

Doelstellingen van de training

  • Aangeven wat de visie is ten aanzien van klant- / gastgerichtheid;
  • Herkennen van behoeften en wensen van klanten of gasten;
  • Inspelen op de behoeften en wensen van klanten of gasten;
  • Het leggen van een basis voor een langdurige relatie met klanten of gasten;
  • Klanten met klachten op een correcte wijze opvangen;
  • Definiëren van de eigen rol te in de klantgerichte serviceverlening.

Voor wie is de training bestemd?

De training is bestemd voor medewerkers die meer klant- of gastgericht willen of moeten werken.

Aandachtspunten in de training

  • Alledaagse en afwijkende situaties zowel voor als achter de schermen;
  • Direct klantencontact: welkom heten, afscheid nemen en te woord staan. Hierbij staat natuurlijk de formule van het bedrijf centraal;
  • Behoeften en wensen van individuele klanten èn groepen;

Aandachtspunten in de training

Het spreekt voor zich dat een actieve inbreng van de deelnemers gewenst is.

Methodiek

In deze praktijkgerichte training staat het 'zelf ervaren en leren door doen' voorop. Het eigen team en de eigen werksituatie zijn het 'materiaal' voor de training.

Gekozen is voor een interactieve methode van trainen, waarbij gebruik wordt gemaakt van:

  • Casus;
  • Brainstormen;
  • Samenwerkingsopdrachten;
  • Rollenspellen.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

In-company training: prijs op aanvraag.