Verkooptraining verdieping

Doelstellingen van de training

  • Korte herhaling en verdieping in de lesstof van de basistraining;
  • Actief signaleren van verkoopkansen;
  • Creatief inzetten van verkooptechnieken;
  • Cross-selling;
  • Up-selling;
  • Handelen vanuit ondernemerschap;
  • Maken van verkoopactieplannen.

Voor wie is de training bestemd?

De training is bestemd voor medewerkers in functies met een commerciële doelstelling die meer en beter willen verkopen.

Aandachtspunten in de training

  • Het verkoopgesprek;
  • Leren herkennen van goede eigenschappen van producten en diensten en deze gebruiken als Unique Buying Reason;
  • Actief signaleren en analyseren van de wensen van de gast;
  • Verkopen van het bedrijf: up-selling en cross-selling;
  • De eigen actieve rol binnen het verkoopproces;
  • Opstellen persoonlijk actieplan.

Aandachtspunten voor de deelnemers

Wij verwachten dat de deelnemers een actieve bijdrage leveren aan het programma en zich positief opstellen naar trainers en elkaar.

Methodiek

De bedrijfsspecifieke situaties en doelstellingen staan aan de basis van deze training. Gekozen is voor een praktische aanpak, waarbij gebruik wordt gemaakt van:

  • Rollenspellen;
  • Casus;
  • Reflectie.

Om het rendement van de training te vergroten, krijgen de deelnemers vooraf een huiswerkopdracht toegestuurd.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

In-company training: prijs op aanvraag.