Duits beginners (spreek- en luistervaardigheid)

Doelstellingen van de training

  • Algemeen Duits telefoonverkeer verbeteren;
  • Heldere Duitse verbale communicatie;
  • Vraagtechnieken hanteren aan de telefoon en receptie;
  • Uitspraak verbeteren en woordenschat uitbreiden;
  • Gasten kunnen ontvangen en aanspreken in het Duits.

Voor wie is de training bestemd?

De training is bestemd voor:

  • Receptionistes;
  • Callcenter medewerkers;
  • Bedienend personeel;
  • Andere medewerkers die hun communicatie met Duitse gasten willen verbeteren. 

Aandachtspunten in de training

  • De training is zeer praktijkgericht;
  • De spreekvaardigheid krijgt alle aandacht en begeleiding;
  • Tussen de cursusdagen door krijgen de deelnemers huiswerkopdrachten;
  • Oefenen in het voeren van gesprekken in het Duits;
  • Uitbreiden woordenschat;
  • Schoolduits oppoetsen en reeds aanwezige kennis zichtbaar en hoorbaar maken.

Aandachtspunten voor de deelnemers

Wij verwachten dat de deelnemers een actieve bijdrage leveren aan het programma en zich positief opstellen naar trainers en elkaar.

Twijfel je over jouw instapniveau? Neem dan contact met ons op.

Methodiek

  • Gespreksvaardigheden zoals begroeting, telefoonverkeer, een gesprek openen, een boodschap achterlaten, een gesprek beëindigen;
  • Vaktermen in het Duits;
  • Spreekoefeningen en groepsopdrachten;
  • Huiswerkopdrachten voor reflectie en continuïteit;
  • Inzicht in sterke en verbeterpunten;
  • Casus en rollenspel.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

In-company training: prijs op aanvraag.