Balie- en ontvangsttechnieken
Doelstellingen van de training
- Heldere, klantgerichte communicatie hanteren richting de gast/bezoeker aan receptie en via telefoon;
- Ontvangen van gasten aan de receptie;
- Omgaan met werkdruk aan de receptie en telefoon;
- Vraagtechnieken hanteren aan de telefoon en receptie;
- Commerciële kansen opmerken tijdens een telefoongesprek.
Voor wie is de training bestemd?
De training is bestemd voor receptiemedewerkers binnen organisaties die veel persoonlijk én telefonisch contact hebben met gasten en bezoekers.
Aandachtspunten in de training
- De training is zeer praktijkgericht;
- Zowel houding, als spreekvaardigheid krijgen alle aandacht en begeleiding.
Eventueel kan er gewerkt worden aan telefoonscripts met betrekking tot verkoopgesprekken en/of klachtafhandeling.
Aandachtspunten voor de deelnemers
Oefenen in het voeren van persoonlijke gesprekken evenals het voeren van inkomende en uitgaande telefoongesprekken. Hieraan wordt vooral praktisch en functiegericht invulling gegeven.
Wij verwachten dat de deelnemers een actieve bijdrage leveren aan het programma en zich positief opstellen naar trainers en elkaar.
Methodiek
- Communicatieve vaardigheden aan de receptie, zoals begroeten, actief luisteren, omgaan met werkdruk, een gesprek beëindigen;
- Telefonische vaardigheden zoals begroeten, doorverbinden, een gesprek openen, een boodschap achterlaten, een gesprek beëindigen;
- Het internationale telefoonalfabet wordt behandeld;
- Spreek- en houdingsoefeningen en groepsopdrachten;
- Inzicht in persoonlijke sterke en verbeterpunten.
Verklaring van Deelname
Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.
Investering
In-company training: prijs op aanvraag.