Yieldmanagement gevorderden

Doelstellingen van de training

Deze gevorderdentraining is een verdieping van de basistraining.

Na de training is de deelnemer in staat om:

  • Effectiever te verkopen;
  • Een verkoopplan op te stellen voor zijn afdeling;
  • Zich vertrouwd te maken met de technieken die de verkoop met zich meebrengt;
  • De communicatie binnen zijn afdeling te verbeteren en te stimuleren, met als doel een hoger bedrijfsresultaat;
  • De kwaliteit van het verkoopplan te optimaliseren.

Voor wie is de training bestemd?

Deze training is in eerste instantie ontwikkeld voor hotelmanagers binnen de afdelingen frontoffice, reservations en banquetsales.

Aandachtspunten in de training

  • Een eigen kamerverkoopplan realiseren;
  • Vaststellen wat de rol is van de deelnemers met betrekking tot verkoop van hotelkamers in combinatie met vergader- en conferentieruimten;
  • Het identificeren van de beperkende factoren in de rol van de deelnemers, deze oplossen c.q. overbruggen;
  • Het identificeren van de principes van verkoopmanagement en deze implementeren;
  • Jezelf ontwikkelen en in staat zijn zelf in te schatten wat de werkelijke waarde van een aanvraag is;
  • De organisatie en communicatie tussen afdelingen dusdanig stimuleren, dat het best mogelijke resultaat voortvloeit uit de gegeven mogelijkheden;
  • Gebruik maken van effectieve verkooptechnieken en deze gebruiken in de afdeling of het bedrijf van de deelnemers.

Methodiek

In deze training zal een spel worden gespeeld, dat alles te maken heeft met de praktische werksituatie in front-office en banquetsales binnen een hotel.

Daarnaast maken we gebruiken van de volgende werkmethodieken:

  • Casus;
  • Oefeningen;
  • Rollenspel;
  • Reflectie.

Aandachtspunten voor de deelnemers

Van de deelnemers wordt verwacht dat ze door samenwerking het best mogelijke resultaat bereiken.

Verklaring van Deelname

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training een Verklaring van Deelname.

Investering

 In-company training: prijs op aanvraag.